Przedstawiciele Krakowa, z prezydentem Aleksandrem Miszalskim i jego zastępcą Stanisławem Mazurem, odwiedzili Warszawę na zaproszenie firmy Metro Warszawskie. Wizyta miała na celu zapoznanie się z postępami prac na końcowym odcinku drugiej linii warszawskiego metra oraz z technologią stosowaną przy budowie stacji techniczno-postojowej „Karolin”. Krakowska delegacja była zainteresowana zdobyciem wiedzy na temat najlepszych praktyk i innowacji, które mogłyby zostać wykorzystane przy tworzeniu krakowskiego metra z minimalnym wpływem na mieszkańców i miejskie środowisko.
Wizyta w sercu warszawskiego metra
Podczas wizyty delegacja z Krakowa miała okazję zwiedzić plac budowy końcowych stacji drugiej linii metra w Warszawie. W skład delegacji wchodzili również pracownicy Urzędu Miasta Krakowa oraz eksperci zajmujący się planowaniem koncepcyjnym krakowskiego metra. Spotkanie było doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i poznania nowoczesnych technologii budowy, które mogą być kluczowe dla przyszłości krakowskiej sieci metra.
Nowoczesne technologie drążenia tuneli
Jednym z kluczowych tematów omawianych podczas wizyty były zaawansowane technologie budowy tuneli. Uczestnicy mieli okazję zobaczyć w praktyce zastosowanie technologii TBM (Tunnel Boring Machine), która umożliwia drążenie tuneli pod ziemią, co znacząco ogranicza zakłócenia dla mieszkańców. Rozmowy dotyczyły również kwestii związanych z bezpieczeństwem infrastruktury, redukcją hałasu i drgań, a także logistyki materiałów wykopowych w gęsto zabudowanym mieście.
Stacja techniczno-postojowa „Karolin”
Innym istotnym punktem wizyty była budowa stacji techniczno-postojowej „Karolin”. Jest to kluczowy element infrastruktury warszawskiego metra, który posłuży jako zaplecze dla drugiej linii. Na terenie stacji budowane są kilometry torów, hale naprawcze oraz zaplecze techniczne i strażackie. Stacja ta będzie mogła obsłużyć aż 40 składów metra, zapewniając im miejsce do nocowania, serwisowania i czyszczenia.
Wizyta przedstawicieli Krakowa w Warszawie była ważnym krokiem w kierunku budowy nowoczesnego i efektywnego systemu metra w Krakowie. Zdobyte doświadczenia i wiedza na temat nowoczesnych technologii oraz organizacji prac w złożonym środowisku miejskim będą nieocenione w realizacji tego ambitnego projektu.
Źródło: Urząd Miasta Krakowa
