Prace nad modernizacją infrastruktury komunikacyjnej w Krakowie nabierają tempa. W ostatnich dniach uwagę przyciągnęło zakończenie montażu pierwszych schodów ruchomych na podziemnej stacji „Rondo Polsadu”, co oznacza ważny krok w realizacji projektu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic.
Strategiczne lokalizacje wejść
Stacja „Rondo Polsadu” została zaplanowana tak, aby zapewnić łatwy dostęp z różnych stron. Cztery wejścia rozlokowane są w przemyślany sposób: dwa zlokalizowane wzdłuż ulicy Młyńskiej oraz dwa przy ulicy Lublańskiej. Pierwsze znajduje się na skrzyżowaniu z ulicą Promienistych, drugie w pobliżu licznych biurowców. Takie rozmieszczenie pozwala na bezpieczne i wygodne dotarcie na stację z każdej strony ronda Polsadu.
Nowoczesne rozwiązania dla komfortu pasażerów
W celu zapewnienia jak największego komfortu korzystania ze stacji, przewidziano pięć wind, sześć par schodów ruchomych oraz sześć tradycyjnych klatek schodowych. Dzięki temu pasażerowie będą mieli do dyspozycji różnorodne opcje przemieszczania się na głębokość około 20 metrów pod ziemią. To kompleksowe podejście ma na celu przyspieszenie i usprawnienie codziennych podróży.
Dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Projekt stacji został skonsultowany z ekspertami z Zespołu Konsultacyjnego ds. Dostępności Infrastruktury Miejskiej pod kątem dostosowania do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi. Specjalne wytyczne pozwoliły wykonawcom skoncentrować się na likwidacji barier dla osób na wózkach inwalidzkich oraz osób z dysfunkcjami wzroku. Na krawędziach peronów oraz przy zejściach do podziemnych przystanków umieszczono pasy ostrzegawcze o różnorodnej fakturze i kontrastowych kolorach, co znacząco poprawi bezpieczeństwo.
Dwupoziomowy węzeł przesiadkowy
„Rondo Polsadu” to nie tylko stacja, ale także funkcjonalny węzeł przesiadkowy na dwóch poziomach. Pierwszy poziom przeznaczono na lokale usługowe, co dodatkowo ułatwi pasażerom codzienne zakupy lub załatwienie innych spraw. Drugi poziom to perony, które stanowią serce całej inwestycji. Jest to jedna z najważniejszych części projektu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, który znacząco wpłynie na poprawę jakości transportu w Krakowie.
Źródło: Urząd Miasta Krakowa
