Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ponownie opóźnia prezentację wariantów nowej trasy S7, która ma łączyć Kraków z Myślenicami. Tym razem decyzja została przesunięta na czwarty kwartał, jednak bez określenia dokładnej daty.
Oczekiwanie na nowe propozycje
Od czerwca brakuje jasnych informacji dotyczących przebiegu nowej trasy S7. Mimo pojawiających się w sieci przecieków, które sugerują różne scenariusze, GDDKiA przestrzega przed poleganiem na takich niezweryfikowanych danych. Tymczasem przedstawiciele lokalnych władz, jak burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka, publikują swoje wersje planowanej trasy.
Powody opóźnień
Burmistrz Wieliczki Rafał Ślęczka ujawnił, co otrzymał od dyrektora GDDKiA, Macieja Ostrowskiego, w sprawie opóźnień. Zgodnie z informacją, wykonawca Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) przedstawił osiem wariantów, z których po analizie wybrano trzy. Ich prezentacja miała odbyć się we wrześniu, wraz z rozpoczęciem konsultacji społecznych.
Przyczyny dalszych przesunięć
W odpowiedzi na pytania dotyczące kolejnego przesunięcia terminu, GDDKiA zapewnia, że prace przygotowawcze i analityczne są nadal prowadzone w celu doszczegółowienia rozwiązań. Rzecznik Kacper Michna podkreślił, że celem tych działań jest jak najlepsze opracowanie dostępnych opcji.
Strategiczne znaczenie S7
Maciej Ostrowski, dyrektor GDDKiA, w rozmowie z mediami zaznaczył, że nowa droga musi się zintegrować z istniejącymi głównymi kanałami komunikacyjnymi w kraju. Oprócz tego konieczne jest rozważenie połączenia jej z Beskidzką Drogą Integracyjną (BDI), której przebieg obecnie kończy się w Głogoczowie. To istotne dla zapewnienia spójności sieci drogowej.
Perspektywy na przyszłość
Wizja S7 jako trasy łączącej nie tylko Kraków z Myślenicami, ale także z BDI, otwiera nowe możliwości. Wymaga to jednak przemyślanego podejścia i odpowiednich przygotowań, by droga pełniła swoją rolę komunikacyjną. Prace nad wariantami trasy są na ukończeniu, a ich prezentacja ma dostarczyć szczegółowych informacji o potencjalnych korytarzach.
Podczas gdy mieszkańcy Myślenic z niecierpliwością czekają na rozwiązania, które unikną przeprowadzenia trasy przez ich miasto, pozostaje pytanie, kiedy ostatecznie poznamy ostateczne propozycje. Nowa zakopianka jest kluczowym elementem ciągu drogowego S7, który ma połączyć Gdańsk z Rabką-Zdrój, dlatego jej realizacja jest priorytetem dla GDDKiA.
