Nowa droga rowerowa przy ul. Brożka: zmiany w komunikacji tramwajowej

Na północnej stronie ul. Brożka w krakowskim Podgórzu rozpoczęto budowę nowej infrastruktury rowerowej. Prace te skutkują wprowadzeniem zmian w ruchu drogowym, w tym czasowym zawieszeniem przystanku tramwajowego „Brożka” 02, które obowiązuje od 20 września.

Nowa infrastruktura rowerowa i jej lokalizacja

Podpisana 26 sierpnia umowa z wykonawcą gwarantuje realizację inwestycji wartości ponad 2,1 mln zł. Projekt przewiduje utworzenie ciągu pieszo-rowerowego oraz chodnika, które będą przebiegały w Dzielnicy XIII Podgórze, częściowo wzdłuż ul. Wadowickiej i Brożka. Nowa trasa będzie stanowiła połączenie z już istniejącą ścieżką rowerową na ul. Wadowickiej i ciągiem pieszo-rowerowym przy ul. Jana Brożka.

Szeroki zakres prac budowlanych

Całkowita długość nowego odcinka wyniesie 393 metry, a zakres prac jest niezwykle szeroki. Oprócz samej ścieżki rowerowej, zaplanowano przebudowę dojścia do przychodni ZUM MPK, modernizację schodów i pochylni z nowymi poręczami, oraz unowocześnienie dwóch wiat przystankowych. Dodatkowo, projekt obejmuje przebudowę kolidujących sieci, budowę kanału technologicznego, instalację nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni. Woda deszczowa będzie odprowadzana do kanalizacji lub bezpośrednio na pobliskie tereny zielone.

Zmiany w organizacji ruchu i dostępność komunikacyjna

Od 8 września, wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na północnej stronie ul. Brożka, gdzie przejście dla pieszych zostało przeniesione na przeciwną stronę ulicy. Zawieszenie przystanku „Brożka” 02 potrwa około 1,5 miesiąca, wpływając na pasażerów korzystających z linii tramwajowych nr 11, 18, 52 i 62 w kierunku pętli „Czerwone Maki P+R”. Najbliższy działający przystanek „Borsucza” 02 znajduje się około 180 metrów na zachód.

Planowane zakończenie inwestycji i wsparcie finansowe

Prace budowlane mają zakończyć się pod koniec listopada. Projekt został wsparty finansowo przez Unię Europejską, w ramach Priorytetu 3 dla transportu miejskiego w programie Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027. Jest to część działania 3.1 Transport miejski – ZIT, Typ projektu A, co podkreśla znaczenie inwestycji dla lokalnej infrastruktury.

źródło: Urząd Miasta Krakowa