Nowy typ nawierzchni kolejowej testowany w Krakowie może zmniejszyć hałas i drgania pociągów

Pracownicy sektora kolejowego są zaangażowani w przeprowadzanie badań na nowo wybudowanej nawierzchni przy stacji kolejowej Kraków Przylasek. Zastosowanie innowacyjnej technologii ma na celu redukcję generowanego przez przechodzące pociągi hałasu i drgań.

Profesjonaliści z PKP Polskich Linii Kolejowych SA oraz Instytutu Kolejnictwa dokładnie analizują zachowanie testowanego odcinka torów pod wpływem intensywnego ruchu, w tym przejazdu ciężarowych pociągów towarowych. Końcowe etapy pomiarów mają miejsce we wrześniu tego roku.

Gdy wyniki testów będą pozytywne, to ta nowatorska nawierzchnia kolejowa zdobędzie certyfikat pozwalający na jej szerokie zastosowanie w całej Polsce. Będzie szczególnie użyteczna w obszarach, gdzie istnieje potrzeba zminimalizowania wpływu torowisk na najbliższe otoczenie. Może również stanowić alternatywę dla tradycyjnych konstrukcji nawierzchni na trasach Kolei Dużych Prędkości.