Rośnie ilość obsługiwanych pasażerów na Lotnisku Kraków Airport

W czwartek, władze Lotniska Kraków Airport z radością poinformowały o obsłużeniu 8-milionowego pasażera od początku bieżącego roku. Szacując tempo wzrostu, przewidują, że do zakończenia roku będą mogli pochwalić się obsłużeniem łącznie 9 milionów podróżnych. Jeśli ich prognozy okażą się trafne, lotnisko to będzie pierwszym regionalnym lotniskiem w Polsce, które osiągnęło tak wysoki wynik.

Prezes zarządu Lotniska Kraków Airport, Radosław Włoszek, podkreślił, że strategia rozwoju lotniska przynosi efekty. W rozmowie z mediami zaznaczył, że pierwszy raz liczba obsłużonych pasażerów przekroczyła 8 milionów w 2019 roku. Teraz przewiduje, że do końca bieżącego roku będą mogli pochwalić się liczbą przekraczającą 9 milionów obsłużonych podróżnych. To uczyniłoby ich pierwszym polskim lotniskiem regionalnym, które osiągnęło taki wynik. Włoszek zwrócił także uwagę na prace inwestycyjne przy lotnisku, takie jak budowa terminala cargo i płyty postojowej, które są częścią wieloletniego planu inwestycyjnego. Prace nad kolejnymi ważnymi inwestycjami trwają.

Na terenie Lotniska Kraków Airport od roku trwają prace związane z budową nowego terminala cargo, a także towarzyszącej mu infrastruktury oraz innych obiektów. W chwili obecnej prace skupiają się na konstrukcji budynku biurowego i magazynowego, jak również montażu stalowej konstrukcji dachu hali magazynowej. Nowy terminal będzie znajdował się wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 774, w odległości około 1 km od istniejącego już terminala cargo i terminala pasażerskiego.