Studia graficzne – studia przyszłości

Wśród uczniów szkół średnich wielu jest takich, których wyróżnia kreatywność i umiejętności plastyczne. Swoje ambicje mogą zrealizować, udając się na studia o kierunku grafika. Coraz bardziej obleganym rodzajem studiów jest grafika reklamowa. Studenci w trakcie nauki mogą rozwinąć swoje umiejętności, spełniając marzenia i plany na przyszłość.

Predyspozycje

Nie każdy kierunek można rozpocząć jedynie z nastawieniem na przyswajanie wiedzy. Niektóre z nich wymagają konkretnych predyspozycji. Wielu przyszłych studentów wciąż jest przekonanych, że grafika reklamowa studia wykształcą poczucie estetyki oraz umiejętności artystyczne.

Niestety w tym przypadku dość szybko następuje zderzenie z rzeczywistością. Osoby składające dokumenty na studia graficzne powinny mieć wykształcony zmysł artystyczny, najlepiej poparty już jakimiś osiągnięciami. Wielu z nich rozpoczęło swoją twórczą przygodę już wcześniej, wybierając naukę w liceum plastycznym. Inni zaś mogą pochwalić się sukcesami pozaszkolnymi, przedstawiając prace, których tematem była grafika komputerowa. Takie osiągnięcia nie są jednak konieczne do rozpoczęcia studiów kierunkowych – wystarczą wyżej wymienione predyspozycje, które będą stopniowo rozwijane.

Studencki plan zajęć

Celem studiów na kierunku grafika reklamowa jest przygotowanie absolwentów do pracy jako profesjonalny grafik. W harmonogramie zajęć nie brakuje więc przedmiotów, które kształcą w konkretnych dziedzinach. Studenci muszą opanować nie tylko fotoedycję i typografię, ale i podstawy edytorstwa. W czasie zajęć poznają tajniki komunikacji wizualnej, zmierzą się z projektowaniem opakowań i tworzeniem infografik, zagłębią się w zagadnienia związane z identyfikacją wizualną marki.

Codzienna praca na uczelni to także mnóstwo zajęć praktycznych, w trakcie których studenci pracują na takich programach graficznych, jak Adobe Photoshop, Adobe Illustrator czy Adobe InDesign. Opanowanie każdego z nich będzie gwarancją znalezienia dobrze płatnej pracy.

Perspektywy pracy

Absolwent, jako osoba świadomie potrafiąca zaprojektować materiały reklamowe i prasowe, może rozwinąć swoje skrzydła w wydawnictwach, prasie, agencjach reklamowych, lub wszędzie tam, gdzie wymagane są umiejętności graficzne w zaawansowanym stopniu. Wielu absolwentów z powodzeniem znajduje pracę jako freelancer, biorąc udział w licznych projektach, także międzynarodowych. Każde kolejne zlecenie to dodatkowy punkt doświadczenia, który podnosi kwalifikacje i prestiż.

Nauka od najlepszych

Czy warto podjąć kształcenie na kierunku grafika reklamowa? Z całą pewnością można powiedzieć, że studia graficzne poszerzają horyzonty. Już na etapie nauki wyższej nawiązuje się sieć kontaktów, które można później wykorzystać na stopie zawodowej. Przedmioty akademickie wykładane są przez doświadczonych praktyków, którzy przekazują wiedzę w nowoczesny sposób, dopasowując ją do bieżących wymagań na rynku pracy. Ponadto lata studiów opierają się na wszechstronności i rozwijaniu twórczych umiejętności, co jest bardzo cenione w elastycznym zawodzie grafika.